Mais Alghanim’s awareness campaign “Best Protection … Early detection”

This year, Mais Alghanim Restaurants launched its annual awareness campaign to fight breast cancer and stress the importance of regular check-ups and early detection

To show support for this cause, Mais Alghanim has committed to raising awareness by distributing Pink Ribbons to all employees and extending the campaign throughout all of its official social media channels: Facebook, Twitter and Instagram by including tips and facts about the cause.

Throughout the years, Mais Alghanim has played a major role towards supporting charities and raising awareness ranging from various events and activities like The Annual Walkathon, volunteering in local clean-up days, blood drive donations and much more. Following a long line of corporate social responsibility campaigns, this initiative also reflects Mais Alghanim’s commitment towards society and all of its members. In continuation with these events, Mais Alghanim’s Breast Cancer Awareness holds true with the institution’s vision & values.

“Our commitment to social responsibility permeates every aspect of our restaurants. We are deeply involved in making a positive social and environmental difference in the community as well as in the hospitality industry.

 

In the month of October, in solidarity with every woman suffering from breast cancer, we launched our awareness campaign “Best Protection  … Early Detection” to fight breast cancer and stress the importance of regular check-ups and early detection as part of our corporate social responsibilities (CSR) and to participate in spreading the awareness...” Walid Yehya, Mais Alghanim Group Operation Manager.

 

Also, both male and female Mais Alghanim employees have been highly supportive of this cause in wearing their pink ribbons to work daily throughout the month of October, and also Mais Alghanim light its building with the trade mark Pink every night to show its support too in Sharq & Mahboula dine in restaurants.

ميس الغانم يرعى الحملة السنوية للتوعية بمرض سرطان الثدي للعام 2014

تزينت فروع مجموعة مطاعم ميس الغانم باللون الوردي وذلك خلال فعاليات شهر أكتوبر والذي خصص عالمياً  للتوعية بسرطان الثدي ومكافحته والذي يعُد مرضًا قابلا للشفاء إذا تم اكتشافه مبكرًا وذلك تحت شعار “فحصك الأن .. يعني الأمان” للتشجيع على تقليص مخاطر الإصابة بسرطان الثدي من خلال إجراء الفحص المبكر.

وإيماناً من ميس الغانم بأهمية هذا الحدث الضخم، قام بإضاءة واجهته الخارجية والممتدة على شارع الخليج العربي باللون الوردي كذلك فرع ميس الغانم في المهبولة وهو اللون العالمي لحملة الوقاية ومكافحة سرطان الثدي .

وصرح مدير عمليات مجموعة مطاعم ميس الغانم وليد يحيى قائلا: ” من منطلق مسؤوليتنا الإجتماعية التي تحتم علينا أن نساهم في جعل حياتنا أكثر عطاءً فإننا في ميس الغانم ملتزمون من خلال العمل التطوعي في مثل هذه الحملات. كما نقوم بتنسيق منتظم مع المؤسسات الخيرية المحلية المختلفة والمساهمة في جميع النشاطات التي تعنى بالصحة العامة وسلامة المجتمع، ويأتي هذا الإهتمام ضمن حرص المجموعة على توعية الأمهات والسيدات في مجتمعنا بأهمية إجراء الفحوصات الوقائية والعلاج المبكر لهذا المرض " مضيفاً " إن هذه الحملة بالغة الأهمية لما لها من أثر كبير، فقد أثرت بنا جميعاً بطريقة أو بأخرى لذا يجب علينا نشر الوعي بدور المجتمع في توعية النساء وتثقيف من حولهم وعائلاتهم لأخذ الحيطة ضد هذا المرض”

وأكمل قائلا: “ولهذا السبب نحن يشرفنا ويسعدنا إستضافة هذه الحملة طوال شهر أكتوبر مع إضاءة ميس الغانم باللون الزهري لتوعية وتشجيع الزبائن على ضرورة الفحص المبكر”.

قامت المجموعة باعتماد أيقونة شريطة وردية كشعار للحملة حيث تم توزيعها إلى جميع إدارات وفروع المطعم ليتم ارتدائها من قبل موظفيها للتعريف بالحملة ولفت الإنتباه إلى هذا المرض وضرورة الوقاية منه.